Freddy

Idag red jag på Freddy och det var faktiskt riktigt kul! Vi skrittade ut en sväng i skogen i en kvart ungefär och då var hon rätt spänd men lyssnade ändå relativt bra på mig. Sedan red vi i paddocken eftersom det var (och är) fint väder. Det var så varmt så både min o mammas häst (säkert flera också) var svettiga bara av att stå och äta i spiltan, haha stackarna. :P Efter att vi hade varit ute så var hon ju såklart fortfarande spänd och detta var min andra gång på henne så jag har ju inte direkt hittat några knappar. Men jag gick in på en mindre volt och böjde igenom henne i båda varven tills hon var lika avslappnad i båda och inte gick emot skänkeln i det högra varvet till exempel, som hon annars gärna gör har jag märkt. Så kanske efter en kvart var hon i princip helt loss och var taktmässig och mellan hjälperna. Så Åsa och jag kom fram till att jag ska rida henne framöver - min lördagshäst. :) 



Hon blir orolig när man tar ut de andra hästarna i hagen och tror att dom ska glömma henne. Hon har ett starkt flockbeteende vill säga, lillen då. Så här ser hon lite orolig ut, och blöt efter avsvampning. ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0