Presentation

Tänkte, precis som Evelynne fint hade gjort längre ned, presentera mig lite. Jag heter som sagt Julia Rasmussen och är 16 år men fyller 17 i november. På måndag börjar jag skolan igen, andra ring på Viktor Rydbergs gymnasium i Odenplan och jag går samhällskunskapsekonomiprogrammet, haha långt ord.

Min mamma har ridit i över 40 och det var såklart därifrån jag fick intresset. Jag började rida när jag gick i ettan, tog en paus i ett år för att jag tyckte det var så tråkigt så jag grät! Men började sedan igen när jag gick i trean. Har alltså ridit i snart 10 år. Mamma har ridit i Vällingby i hundra år och jag har ridit där sen jag började.

I allafall 8 år kanske så har jag ridit för Åsa, hon är bäst! ;) Innan red jag för Annette och någon till men jag kommer inte ihåg hennes namn. Sedan för Jennie och Annie också då jag började rida två gånger i veckan, vilket var för kanske 4 år sen? Men nu rider jag för Åsa båda gångerna - tisdagar och lördagar.

I dagsläget rider jag Mon Ami på tisdagar, vilket jag har gjort sedan hösten 2010 och som jag kommer göra så länge den gamla damen är i livet. Hon är nämnligen min ögonsten! ;) På lördagar rider jag Pepino, vilket jag inte har gjort så länge men vi får se om jag hoppar runt lite :P Kan berätta om Monne i nåt annat inlägg nångång!


Jag och Monneponne i maj. ihopmedhänderna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0