2. När & varför jag började rida

Jag började rida när jag gick i ettan, då var drygt sex år. Mamma har ridit i hundra år, bl.a. väldigt länge i Vällingby och eftersom vi bodde så pass nära så blev det där jag började. Jag red i ett år ungefär, sen tyckte jag att det var så tråkigt så jag grät. Jag tog paus i ett år och kom sedan tillbaka igen och började såsmåning om då rida "på riktigt". Jag red ponny tills jag blev för lång och började då rida på stor häst, vilket var lite drygt tre år sen. Min första favorithäst var då Titzi, och mamma red Titzi när hon var ung och jag låg i mammas mage haha. Och efter Titzi hade jag ett par andra favorithästar som Egri som jag red rätt länge. Och sen kom även Peppe och Luxia in i bilden ett tag och sen Nisse. Och sen Mon Ami :D
Men jag red även ponny då och då under dessa år, mest finaste Atlet<3 Kommer skriva om honom i ett inlägg snart.

Men varför rider jag då? Jo, för att det är underbart. Jag ljuger inte om jag säger att ridningen är det jag lever för faktiskt. När det är måndag och man pallar inte med livet så tänker jag, men imorrn då får jag rida! Sen på lördag får jag rida igen! Osv.. Jag tycker det är en sådan himla speciell och verkligen cool sport, banden och kontakten man får mellan hästar, känslan när man rider och det bara går så himla bra, man är som ett med hästen - den känslan går inte att beskrivas! Och det är den som är så himla underbar. Att lära känna en häst, att få en häst att på en, att verkligen känna att den har förtroende för en och att man vet att den känner igen en när man kommer och hälsar på den. Asså det är ju bara helt fantastiskt! :D

Jag skulle inte kunna sluta rida, hur många eller långa svackor jag än går igenom eller vad som helst. Jag kommer aldrig sluta rida! När jag är har flyttat hemifrån och har egen inkomst ska jag och mamma köpa en häst, and that is for sure! ;)


Mon Ami


Mon Ami

Titzi


Luxia (fett fult fejs)


Luxia


Egri


Atlet


Atlet (lol kolla tofsen)


Nisse

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0