Äntligen!

Hej bloggish, jag har varit dålig på att uppdatera.. Men har helt enkelt inte känt någon lust och ork, men nu taggar jag till när den riktiga ridningen kommit igång mer. Åh jag är så grymt taggad! Den rid terminen ska bli kanon. Jag har ju då haft det lite svårt att hitta någon häst som verkligen passar mig, där allt klickar liksom. Vetra... Ja henne gillar jag ju jätte mycket, kanon ponny, men hon är hela tiden halt och det orkar jag inte med längre. Och för att att komma till saken så var det nämligen så att i tisdags fick jag rida en utav de nyaste hästarna, Glenn, liten och rund fux med ganska korta ben och en aning kort hals. Han är äl utbildad och mysig att rida, dock har han ingen motor, det gäller verkligen att hålla igång honom utan att bli klämmig med skänkeln. Han passade mig perfekt. Det kan ofta bli så när jag rider att det blir dragkamp och till slut ger jag upp och tycker att jag inte kan rida något vidare bra... Snyft. Men nu så, nu kör vi. Det var så skönt att rida i tisdags kritik fick man men inte bara dålig... Och det sista som Åsa sa var att Nu kör vi på Glenn va?! Jajamänsan! Han har gått upp mot LA och är därför van vid tävlingar och sånt så det kan vara ganska skönt om det är så att vi kommer att komma någon vart tillsammans. Min närmaste plan just nu är att rida någon märke i slutet av september. Eftersom jag varken ridit märke ett eller två måste jag göra det för att kunna tävla LC senare. Hoppas hoppas. Men jag langar in ett inlägg till lite senare..
Jag och Vetra när det gick som bäst innan sommarn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0