Fina Freddy

Heeej alla glada och oglada!

Jag har nyss kommit hem från ridningen och jag är rätt trött kan jag säga. Freddy var hur gullig som helst, som vanligt, i spiltan och var godisgrisig. Så himla fin pålle alltså, raraste jag har träffat typ? Står helt blixtstilla med öronen framåt när man spänner sadelgjorden och allt. Aw.

Skritten var bra idag faktiskt. Jag visste vad jag skulle göra, hur jag skulle rida. Vad som är lätt att glömma eller ta för givet att man inte ska göra är att vara på med skänkeln även om hästen är het. Jag jobbade på volter och försökte skåla ur henne i innersidan och tog ledande tygeltag för att böja igenom henne och få henne i en lägre form. Tillslut behövde jag nästan bara krama med innertygeln så sänkte hon sig och ställde sig fint i innervarvet.
Jag pratade med henne mycket och klappade när hon gjorde rätt så att hon skulle förstå att det är bekvämt att vara lägre i formen och inte ha huvudet rätt upp i vädret.

I traven var det svårt. Antingen springer hon på så benen flyger på henne, eller så är hon seg och tränger in mot mitten. Men jag jobbade på samma sätt där som i skritten. På slutet travade hon i en lugn takt och hade en rund och fin hals. Så Freddan var duktig idag och jag är nöjd med ridpasset för att vara henne. Det går framåt och jag hittar ju knapparna på henne mer och mer för varje gång.

Måste fixa bilder på henne hallå!


Tog denna bild (och på alla andra namnskyltarna hos de nyare hästarna) för att komma ihåg födelsedatum och härstamning för att sedan kunna skriva upp det på hemsidan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0