Första gången på länge

Hej! Igår red jag som vanligt och kom till stallet och såg att jag skulle rida Freddy, vilket jag redan visste. Det hade jag faktiskt sett fram emot, så jag gjorde ju ordning Freddy och borstade henne och så. Hon är så himla söt för när man pratar med henne så "brummar" hon tillbaka ibland, haha! Men sedan medan jag borstade så kom Annie och sa att jag skulle rida Rodness istället eftersom en ny häst, Bosse, skulle gå med på lektionen och Bosse och Freddy har i nuläget samma sadel! Och barbacka ville jag inte rida så det blev att ta Rodness. Rodness är mammas lilla guldklimp som hon har utvecklat framgångsrikt och det var längesen jag hade ridit henne, kanske 2 år sedan. Och varför mamma inte red på Rodness igår var för att hon skulle testa Bosse och se om det var något att satsa på, men hon vill inte överge Roddan så vi får se hur det blir med det, haha. :P

Hon hade gått lektionen innan men mellan den lektionen och vår lektion har de lunchpaus i 45 min så de hinner vila lite iallafall. Det var rätt kul att rida henne faktiskt, men jobbigt också. Hon var lite seg och reagerade hon inte på skänkeln reagerade hon på spöt, alltid något. Så efter en halvtimme så var hon igång och lyssnade bra. Grejen med henne är att hon, speciellt i paddocken, kan bara rätt som det är köra upp huvudet i vädret och kolla på "läskiga saker" och då är hon helt okontaktbar, haha. Men då gällde det bara att knacka till med skänkeln och böja igenom henne och ba "men hallå, vad gör du?" typ. Sedan har hon lätt för att bli väldigt rak så att rida på volt och böja igenom henne och få henne lösgjord var det jag fokuserade på. Emot slutet var hon faktiskt rätt fin och trampade på bra med öronen framåt och jag kunde minska mina hjälper, dvs. lite mer upp och ihop och stilla med handen bl.a.

Åsa säger att jag ska ta över Roddan av mamma och mamma säger att jag ska tävla henne framöver, haha, får se hur det blir med det men det var kul att rida henne. En liten utmaning faktiskt. Rider henne gärna igen, men jag vill rida Freddy mer också, dom får se till att fixa varsin sadel till henne och Bosse -.-

Inga bilder från igår, men här är bilder på mamma och Roddan i juni:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0