Hiss

Jag och Evelynne gör då och då vårt eget hästgodis. Vi har hittat receptet på nätet och det kommer typ upp om man söker på hästgodis på Google så det är ju nog många som vet om det, men jag måste bara tipsa om det eftersom det är så himla bra. Det har faktiskt inte varit en enda häst som jag har gett godiset till som inte har tyckt om det, dom vill bara ha mer! 

0,5 kg havregryn
0,5 kg rågmjöl (eller annat grovt mjöl)
0,5 l sirap

1. Blanda i de torra råvarorna först. Häll sedan i sirapen.
2. Blanda allt till en klibbig deg.
3. Lägg på bakplåtspapper på en plåt och forma degen med händerna eller m.h.a en sked till centimeter stora kulor (eller längder som du sedan kan skära i mindre bitar).
4. Grädda dom i ugnen i 180 grader i 10-15 min. När de har fått lite färg och yta så är de klara att tas ut.

Det blir hur mycket som helst och räcker jättelänge - asbra! Hästarna älskar verkligen den söta sirapen i godisarna. Evelynne och jag rev morötter och äpple och blandade i degen också för lite extra lyx! ;)


Awesome!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0