Ponnytiden del 1

Hade tänkt skriva lite om ponnyer i Vällingby som jag red när jag var yngre. Vissa har ju gjort ett särskilt inrtyck i min "ridkarriär ;P

Dunte



Lilla Dunte var ett gotlandsruss på 126 cm i mankhöjd och född 1980 och var min första favoritponny. Jag kommer ihåg att han var "kittlig" på rumpan så om man red barbacka fick man passa sig så att man inte hamnade för långt bak för då kunde det hända grejer haha! Men efter en längre tids hälta fick han lämna oss den 10/12 2003. När han var borta så togs ju även hans namnskylt ned och eftersom mamma har skrivit många namnskyltar i stallet så fick jag den, som ett minne.

Cornelius



Cornelius var en söt liten shettis, född 1986, som jag red rätt mycket. Kommer ihåg att han inte var så snäll mot sin ryttare, han försökte emellanåt få av sig den, haha! Så jag var lite rädd för att rida honom när han helt plötsligt kunde bocka och sparka bakut, men tuffing som man var så körde man ju bara på! :D Han avlivades i december 2002.

Linus

   

Sötaste, raraste och fiiiinaste Linus. Han var så himla go! Han var född 1979 och var ett gotlandsruss, 128 cm i mankhöjd. Han var hur snäll som helst att rida och borsta på. Kommer ihåg en gång när det var rykttävling i stallet och jag fick Linus och han var sååå dammig och smutsig så jag visste redan innan att jag inte skulle vinna, men det gjorde inget. Linus fick flytta från Vällingby ut på landet 2005 för att leva det götta livet som pensionär. Lillgubben blev faktiskt rätt gammal - 29 år. Han dog 2008. Har även hans namnskylt någonstans<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0