Ponnytiden del 2

Herman







Lilla Herman! Han ser ut som en shettis med sina 119 cm i mankhöjd men han är ett gotlandsruss. Ett riktigt litet busfrö är han också och det är väl inte så konstigt att han är det eftersom han kom fån Lojsta Hed, vilket är där det går en massa vildruss (på Gotland). Jag fick rida honom mycket när han var ny, och extra busig var han just då. Kommer ihåg att jag inte fick ha långa tyglar på honom, haha. Han var den första jag galopperade på och den första jag hoppade på! Det var även han jag red mitt första Märke 1 på. :) Det var även han jag gjorde ABC-listor om och skickade in till Häst i Väst, typ A: artig, B: busig, osv... Han kommer alltid ha en liten speciellt plats i mitt hjärta.

Lucy


Jag red Lucy, den vita söta lilla ponnyn, ett period. Hon var en av mina favorithästar och om jag inte minns fel så har jag ridit en av mina första privatlektioner på henne. Hon var faktiskt den första hästen som jag upplevde var svår. Hon var stark och springig och Åsa sa hela tiden att jag skulle göra halvhalter, vafan var halvhalter tänkte jag! Haha, detta var 7-8 år sen.

Moulina


Moulina red jag när hon var ny, rätt länge faktiskt, ett år ungefär. Hon kom till ridskolan hösten 2004 och jag var 10 år. Hon var också svår kommer jag ihåg, men inte på vilket sätt. Kommer inte ihåg om hon var seg eller springig! :o Men Moulina var ändå min favorit. Jag ryktade henne mycket eftersom jag på den här tiden var ganska ofta i stallet och det var henne jag julpyntade hos! Jag "tävlade" på henne för första gången, eftersom Märke 1 som jag red på Herman red jag under en lektion. På Moulina red jag då Märke 2 och det gjorde jag två gånger. Ena gången gick helt okej och den andra gången blev jag utesluten eftersom hon gick över staketet, haha. Gud vad ledsen jag var då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0