Promenad

Först runt klockan halv elva lämnade vi av Julia vid Bålsta station. Mötte upp lilla mormor där. Sedan bar det av mot stallet. Kanske inte blev den mest normala stall dag som det brukar vara. Först visade jag mormor runt sen gick vi ner för att hämta Bravie. Tog upp honom till stallet ställde honom i stallgången, sedan tog jag ut honom och gick runt med honom på gården. Eftersom dem ganska nyss flyttat till gården är allt ganska nytt för dem. Han var lite orolig i början men när vi gått runt samma runda tre gånger började han slappna av.
Ner och in med honom i hagen. En annan häst i stallet, Mysan, började gå omkring och lukta rätt ut i vädret, sedan lade hon sig ner oroligt och typ dekade?! Nej men reste sig snabbt och vi märkte såklart att det var något som var fel. Så vi ringde hennes ägare och började promenera... Så idag har man gått en hel del kan jag säga! Men iallafall så blev hon lite bättre, förmodligen tarmsystemet som krånglade... Nu ska jag äta mormors köttbullar! Kanon gott! Ikväll är det invigning av stallet. Middag i stallgången med hästarna i boxarna! Hur mysigt kommer inte det bli? GRYMT! Får ta och fota lite från det och lägga upp sen. Ciao så länge!

Braveheart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0