Ridläger 2011

Jag täkte berätta lite om mitt ridläger jag var på i sommras. Det heter Kateryd och ligger i Tibro som ligger en bit utanför Skövde. Det har jag varit på tre år i rad. Storm trivs där! Hur jag "hittade" dit? Jo, jag har en kompis som jag träffade på ett ridläger för fyra år sedan, vars mormor känner Jill som äger Kateryd. Då så drog min kompis med mig till Kateryd året efter och där har jag stannat! Det bästa med det lägret är att alla blir så taighta. Gänget jag åkte med i år vi träffades förra året och har hållt kontakten sedan dess. I år iallafall fick jag äran att rida en ganska ny häst, My Lord, en Haflinger. Han var väldigt svår i början när jag inte riktigt hade kommpit på honom. Han var också riktigt stark, så därför böt jag bett till ett pelam istället. Då gick det grymt mycket bättre och jag ville bara rida mer och mer för att slippa avbryta det "braiga" jag hade i mina händer. Läger som läger avslutas ju alltid med en liten form av tävling. I år hopptävling. Jag gick in för att vinna (såklart) men har då en kompis som red den absolut duktigaste hopp ponny jag sett och vann med hela 10 sekunders marginal till andra placeringen. Vet inte exakt vad jag kom på men fick en fin clearround rosett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0