Stockholm International Horse Show

Nästan varje år sedan jag var runt 6 år har jag varit i Globen den första adventshelgen för att se de olika showerna. När jag var mindre var det ju familjematinén på lördagen som gällde; ponnygalopp, Pegasus, julavslutningen och islandshästar. Men nu på senare år är det kring dressyr som lockar! Förra året var det ju som sagt bl.a. clinic med Edward Gaal, vilket var en upplevelse. I år bjuds det på:
  • Offentlig dressyrträning med de högst rankade världscupryttarna.
  • Vinnarnas Vinnare - Champion of the Winners 5-6-åriga vinnarna av Breeders Trophy, Öppna Championatet och Scandinavian Open
  • MasterClinic - med Kyra Kyrklund

Det hade jag och Evelynne tänkt gå på. Såklart måste vi ju kolla läget i annexet också. ;) 
Något som också skulle vara jättekul att gå och kolla på är ju detta på söndagen:

  • Domarceremoni
  • Reem Acra FEI World Cup™ Dressage Grand Prix Freestyle - KÜR

Man får betala runt 200 spänn (styck) för att se dessa, värt? - JA



En dålig bild jag tog från förra året. Edward under sin clinic i sina orangea ridstövlar! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0