Kasst

Sho bloggish. Lol skoja. Jag e sjuk idag igen, förkyld och migrän och andra trevliga grejer nivet. Därför kan jag ju uppdatera lite nu i min tråkiga ensamhet tihi!

Igår var det inte kul att rida. Tycker verkligen att vår grupp ska kunna klara av att rida självständigt med bättre och svårare övningar, om man tänker på gruppens benämning, men inte om man tänker på vilka som rider i gruppen. Att rida på en volt, skritta trava och galoppera där efter varandra tycker jag att vi är förbi. Att rida självständigt tycker jag att vi alltid ska få göra i början, och ibland även hela lektionen. Om man rider självständigt gör man de övningar de man känner att en själv och hästen klarar av och gör det också i sin egen takt. Att rida på volt sådär är inte bra. T.ex. om jag känner att jag måste ta igenom min häst mer i trav och få henne mer avslappnad så vill ju jag givetvis inte galoppera än. Men när vi red som vi gjorde igår så "måste" man ju det. Det spelar då liksom ingen roll hur redo man är för att byta gångart eller varv t.ex. Det stör mig jättemycket.

Igår mådde jag inte så bra, kanske därför jag inte presterade mitt bästa, vet inte. Men Mon Ami kändes lite stel och seg, hade ingen bjudning. Bjudningen kom dock i slutet, då travade hon friskt på, typiskt. :P Nej usch, jag galopperade inte heller. Jag blir frustrerad när man ska göra det sådär på volt, vi var inte redo liksom. Och hon är så jobbig när vi ska galoppera på volt, hon tränger bara in mot mitten och blir sur och irriterad på alla runt omkring. Och alla som ska rida jättenära spåret, jag förstååååår inte hur dom tänker. Blääää.



Åsneöron :(

Kommentarer
Postat av: Maja Bajs Korv

I know that feeling :(

2011-09-08 @ 14:47:31
URL: http://rabell.blogg.se/
Postat av: Julia

mhm :/

2011-09-11 @ 15:23:50
URL: http://vrsryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0